اکنون طبق آمارهای رسمی منتشر شده باید همچنان بندر جبل علی امارات را با اختلاف فاحش و بدون رقیب، به عنوان بندر "هاب" خلیج فارس بدانیم؛ عنوانی که در سالهای نه چندان دور از آنِ بندر عباس (بندر شهیدرجایی) بوده است و امروزه به دلایل گوناگون اعم از مدیریت نادرست، تحریم ها و خودتحریمی ها با افت عملکرد روبرو است.
 
بندر شهید رجایی به رتبه 59 رسید
 
به گزارش بندرآنلاین، همانند روال سال های پیش، 100 بندر کانتینری برتر از لحاظ میزان عملیات کانتینری در سال 2013 و همزمان با آغاز سال نو میلادی توسط « بسته آماری "کانتینریزیشن" » اعلام و معرفی شدند.
 
 
 
بندر شانگهاي همچنان پر ترددترين بندر كانتينري جهان
 
طبق این آمار، بندر شانگهای چین همانند چند سال اخیر توانست در سال 2013 نیز عنوان پرترددترین و پرترافیک ترین بندر جهان را به خود اختصاص دهد.
 
حجم عمليات كانتينری بندر شانگهای در سال 2013 ، با 3.4 درصد افزایش نسبت به سال 2012 از 32.5 میلیون TEU به 33.6 میلیون TEU رسید.
 
طبق این گزارش، بندر سنگاپور نیز توانست به رکورد 29.8 میلیون TEU در 11 ماه نخست سال 2013 دست پیدا کرده و دومین بندر پرتردد جهان شود.
 
 
 
بندر روتردام، پرترافیک ترین بندر اروپا
 
 همچنین بندر روتردام هلند توانست با میزان عملیات کانتینری 11.9 میلیون TEU عنوان پرترافیک ترین بندر اروپا را به خود اختصاص دهد و به رتبه یازدهم جهان دست پیدا کند.
 
 
 
بندر جبل علی امارات ، همچنان "هاب"
 
از سوی دیگر بندر جبل علی امارات نیز با میزان عملیات کانتینری 13.27 میلیون TEU ، عنوان پرترافیک ترین بندر حاشیه خلیج فارس و خاورمیانه را به خود اختصاص داد و به رتبه نهم جهان دست پیدا کند.
 
با این اوصاف، بررسی ها نشان می دهد که در اغلب بنادر برتر و موفق جهان ، میزان عملیات کانتینری با رشد روبرو بوده است و بنادر دنیا امروزه با مدیریت صحیح با سرعتی شتابان به جلو پیش می روند.
 
سقوطی دوباره برای بندر شهید رجایی
 
این درحالی است که بندر شهید رجایی که پیش از این در سال 2012 با سقوط 10 پله ای نسبت به سال 2011 از رتبه 48 جهان به رتبه 58 جهان سقوط پیدا کرده بود، همانند چند سال اخیر و طبق آمارهای منتشره ، در سال 2013 نیز با کاهش عملکرد کانتینری روبرو بود و به رتبه پنجاه و نهم جهان سقوط کرد.
 
بر اساس این آمار، بندر شهید رجایی در سال 2013 با میزان عملیات کانتینری 2.317.647 TEU و کاهش 18.4 درصدی نسبت به سال 2011 روند نزولی خود را ادامه داد.
 
اکنون طبق آمارهای رسمی منتشر شده باید همچنان بندر جبل علی امارات را با اختلاف فاحش و بدون رقیب، به عنوان بندر "هاب" خلیج فارس بدانیم؛ عنوانی که در سالهای نه چندان دور از آنِ بندر عباس (بندر شهیدرجایی) بوده است و امروزه به دلایل گوناگون اعم از مدیریت نادرست، تحریم ها و خودتحریمی ها با افت عملکرد روبرو است.
 
 
 
از پرتاب کانتینر به فضا در "خارج" تا نوازش نیمه دولتی ها در "داخل"!
 
در حالی که به قول یکی از دوستان طنزنویس « اکنون در بنادر برتر دنیا نظیر شانگهای و جبل علی و ... اپراتورها در اندیشه پرتاب کانتینر به فضا هستند!!! » ، متاسفانه مسئولان در ایران فرصت سوزی می کنند و هر روز پتک خود را بر سر بخش خصوصی و اپراتورهای خصوصی می کوبند و از سوی دیگر شرکت های خلق الساعه و نوپای نیمه دولتی و شبه دولتی را نوازش می دهند.



رپورتاژ
انتخاب جراح بینی - بهترین جراح بینی
شناخت کلی از محصولات فلزی و انواع آن
همه چیز درباره جراحی زیبایی بینی
جشن عروسی
جراحی زیبایی سینه و پروتز
دوربین مداربسته دیجی همکار
آیا گنج یاب ها شبیه فلزیاب و طلایاب هستند؟ - شرکت فلزیاب تیوا
خدمات برش لیز
میز و صندلی تالاری
لیپوماتیک
تجهیزات تالار پارس
پذیرش مقاله در مجلات معتبر ISI و اسکوپوس
پاسخ به 7 سوال رایج در مورد عصب کشی دندان
چاپ کتاب در یک ماه با هزینه زیر یک میلیون تومان
تفاوت دینگ با اپلیکیشن‌های تاکسی‌یاب آنلاین
روغن خراطین
بوتاکس چگونه تزریق می شود؟
زمان دقیق شرف الشمس در سال ۹۷ چه زمانی است؟
تاریخچه تغییر سرمربی در تیم استقلال تهران
تحلیل آماری

لینک های مفید
تور مسافرتی | خودرو | تور استانبول |

قدرت گرفته از : پانا بلاگ


.: :.